Versenyelőnyt szerezni

előny
Versenyelőny

Az elmúlt tíz év trendje a honlapkészítés volt. Ez jelentette a cégek közötti különbséget. Az elkövetkező tíz évet pedig az fogja meghatározni, hogy ki dolgozik digitális ügyviteli rendszerrel, illetve, hogy tud-e digitális információt szolgáltatni.

Két konkurens vállalat közül melyiket bízná meg szívesebben? Azt, aki nem tud semmilyen információt szolgáltatni a termékéről, vagy azt, aki bizonyítani tudja a termék származási helyét, egyéb tulajdonságait, és mindezt digitálisan teszi?

Egy egyszerű példa lehetne mondjuk az alma eladás. Hogy jó minőségben, megfelelő mennyiséget termel valaki,  már a mai piaci viszonyok között alapvető elvárásnak számít.

De akkor mivel lehet jobb a termelő? A termék mellé nyújtott szolgáltatással. Hogy meg tudja mondani, mikor és mivel volt permetezve az almafa, a szállítólevelet is már elektronikusan küldi a vevőnek, digitális számlát is képes kezelni, és ami a legfontosabb, hogy hibamentesen veszi fel a megrendelést.

Vonzó lehet a termékrendelés nyomon követése, amikor a vevő megtudhatja, hogy hol áll, milyen státuszban van a rendelése. Ez ügyviteli rendszer nélkül nem megvalósítható.

A nyugati országokban ezen plusz információk alapvető követelményként léteznek, már nem funkcionálhatnak pozitív megkülönböztető jellemzőként, mivel általánossá váltak ezek a rendszerek. 

Az osztrák székhelyű Gourmet cég nem köt olyan partnerrel szerződést, akinek nincs ilyen rendszere, hiába a legjobb a terméke a piacon. A digitális termékinformáció kötelező, mivel a munkafolyamatai úgy vannak kialakítva, hogy az információk automatikusan érkeznek a fizikális termék mellé. Ott már rég nincs arra kapacitás, hogy valaki begépeljen egy szállítólevelet, egy számlát.

A munkafolyamatok kezdetétől a végéig digitalizáltak.  “Csak” folytatják a digitalizációt, nem ők kezdik.

Mennyit ér meg ezeknek a nagyobb nyugati beszállítóknak a plusz információ?

Az élelmiszeriparban képesek akár 10%-nyi árnövekedést is kifizetni, csak azért, hogy plusz információkat szerezhessenek a beszerzett termékről, míg ez a szám a húsiparban elérheti a plusz 20%-ot is.

A jó minőségű termék megfelelő szállítási kondíciókkal és digitális információkkal 20%-kal többet ér a vállalatnak!

Az autóiparban pedig elképzelhetetlen az ügyviteli rendszer nélküli cégeknek a bejutás a “Just In Time” (gyártásszervezési és készletgazdálkodási leltárstratégia) miatt.